تبلیغات
آموزش کسب و کار اینترنتی و آنلاین و الکترونیکی-اسرار کسب و کار - ۹ ترفند شرکت های بزرگ برای رشد کاربران در سال های اولیه تاسیس
 
آموزش کسب و کار اینترنتی و آنلاین و الکترونیکی-اسرار کسب و کار
کسب و کار اینترنتی و آنلاین در ایران،IranEcommerce، آموزش کسب و کار و الکترونیکی، learning eBusiness
درباره وبلاگ


کسب و کار اینترنتی(eCommerce) یا کسب و کار آنلاین تعریفی گسترده و عمیق از تجارت الکترونیکی(ebusiness) خواهد بود که نه تنها شامل خرید و فروش محصولات و خدمات می شود بلکه شامل ارائه خدمات به مشتریان، مشارکت شرکای کسب و کاری، آموزش الکترونیکی و مبادلات الکترونیکی می شود.بنا به تعریفی دیگر می توان کسب و کار اینترنتی را کاربرد اینترنت و دیگر فناوری های اطلاعاتی برای حمایت از تجارت و بهبود فرآیند کسب و کار است.
تجارت الکترونیکی(ebusiness) راه و روش جدید کسب و کار به صورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه های اینترنتی می باشد.در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و مخابراتی از جمله اینترنت صورت می گیرد.




مدیر وبلاگ : مجید یامی
کد جستجوی گوگل
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
لینکدین
نقشه سایت
نویسندگان
نظرسنجی
میزان رضایتمندی شما از مطالب وبلاگ ؟








برچسبها

ترفند کسب مشتری

شرکت های تکنولوژی بسیاری این روزها میلیون ها کاربر دارند و با عرضه خدمات خود سود بسیاری را به دست می آورند. این شرکت ها اما از همان ابتدا دارای این حد اعتبار و تعداد کاربر زیاد نبوده اند، آن ها برای دست یابی به این موفقیت استراتژی های گوناگونی را پیاده سازی کردند. گاهی خلاقیت های ساده و استفاده از ترفند ها کوچک، می تواند مسیر یک شرکت را تغییر دهد.

در ادامه مطلب با تصمیماتی آشنا خواهید شد که اعمال هر یک از آنها، توانسته بنیانگذار موفقیت شرکت های معروف کنونی در حوزه تکنولوژی شود. در ادامه مطلب با ایران ای کامرس همراه باشید.


۱- شعار تبلیغاتی هات میل “صندوق ایمیل رایگان هات میل خود را دریافت کنید”

hotmail

هات میل به عنوان یکی از پیشگامان خدمات ایمیل، به جای هزینه کردن بودجه بازاریابی خود در بخش تبلیغات، تصمیم گرفت تا از پتانسیل کاربران موجود خود استفاده نماید. این سرویس یک ماه پس از افتتاح در سال ۱۹۹۶ حدود ۲۰ هزار کاربر داشت.  در آن زمان کاربران بیشتر به دوستان و آشنایان خود ایمیل می زدند. هات میل هم از فرصت استفاده کرد و یک استراتژی بسیار ساده را پیش گرفت : اضافه کردن یک شعار تبلیغاتی در انتهای هر ایمیل ارسالی با متن “صندوق ایمیل رایگان هات میل خود را دریافت کنید.”

زمانی که کاربر اقدام به ارسال ایمیل می کرد، دریافت کننده متن تبلیغاتی را در انتهای ایمیل می دید و با کلیک به روی لینک آن مستقیما به صفحه ثبت نام هدایت می شد. در نتیجه این اقدام کمپانی تازه پای هات میل در ۶ ماهه نخست کاری خود توانست به یک میلیون کاربر دست پیدا کند.

۲- یک تیر و دو نشان پی پل و eBay

paypal

پی پل در سال ۱۹۹۸ پا به دنیای دیجیتال گذاشت.  این شرکت موفق شد به وسیله eBay درجه بالایی از محبوبیت را به دست آورد.  در آن سال ها eBay به عنوان یک پلتفرم جامع و حیاتی توزیع شناخته می شد. به همین دلیل شرایطی را فراهم کرد که به طور خودکار تمام نقل و انتقالات مالی در خریدها و حراج ها از طریق پی پل انجام شود. به دلیل سادگی پرداخت از طریق پی پل، این سرویس به سرعت شروع به محبوب شدن کرد. در این میان فروشندگان eBay هم بیش از پیش محصولات خود را از طریق پی پل به فروش رساندند. درنتیجه یک تیر درست به وسط ۲ نشان برخورد کرد.

۳-  کد تو کار یوتیوب

youtube-trend

یکی دیگر از مثال های ما در رابطه با اینگونه پیشرفت ها یوتوب است. این سایت در سال ۲۰۰۵ شبکه اجتماعی مای اسپیس را به دلیل داشتن نزدیک به ۲۵ میلیون کاربر فعال، به عنوان هدف سرلوحه کار خود قرار داد. شبکه اجتماعی مای اسپیس در آن سالها به دلیل حضور خواننده های فراوان جزو بهترین وب سایت های زمان خود محسوب می شد ولی هیچ وقت امکان پخش ویدیو را فراهم نکرد. دیگر سایت های پخش ویدیوی آنلاین هم هیچ گاه از کدهای تو کار (Embed Codes) پشتیبانی نکردند. چرا که میخواستند تمام ترافیک کاربران مستقیما به سایت خودشان هدایت شود. همچنین از هزینه کردن هاست جداگانه برای پشتیبانی از ویدیوهای توکار در دیگر وب سایت ها پرهیز می کردند.

برخلاف آنها یوتوب این هزینه را پرداخت کرد و اجازه استفاده از کد های توکار را به دیگر وب سایت ها داد. این موضوع منجر به رشد خیره کننده این سرویس معروف ویدیو شد و تبدیل به دلیلی گشت که گوگل برای خرید یوتوب دست به جیب گردد.

۴- دعوت دوستان در Dropbox و دریافت جایزه

dropbox

دراپ باکس در اوایل شروع کار خود با آزمایش کردن انواع و اقسام تبلیغات، دریافت که هزینه به دست آوردن مشتری جدید بسیار بالاتر از حفظ یک مشتری قدیمی است. ضمن اینکه همیشه گفته شده شاید تعدد مشتری در فروش خوب باشد اما حفظ مشتری، کاری بس دشوارتر ولی در سوددهی مطمئن تر است. به همین دلیل مدیران دراپ باکس مسیر دیگری را پیش گرفتند؛ دعوت دوستان و دریافت ۵۰۰ مگابایت فضای رایگان در ازای ثبت نام آنها.

با این کار نه تنها در هزینه ها صرفه جویی بسیاری شد، بلکه کاربران بسیاری هم روانه دراپ باکس شدند. به طوری که در آوریل ۲۰۱۰ حدود ۲.۸ میلیون دعوتنامه مستقیم از طریق دراپ باکس به دیگران ارسال شد.

استراتژی خوب هزینه کردن مطمئنا برگشت سرمایه و سود بسیار بالایی خواهد داشت. دراپ باکس یک نمونه کاملا بارز است. این استارت آپ تنها در یک بازه ۱۵ ماهه توانست تعداد کاربر خود را از ۱۰۰هزار به ۴ میلیون افزایش دهد.

۵ – فضای بسته فیسبوک

facebook

برای رشد روز افزون فیسبوک نمی توان هیچ ترفند خاصی پیدا کرد. فیسبوک به طور کامل از صفر شروع کرد و اکنون تبدیل به یکی از غول های اینترنتی شده است. اما رمز موفقیت فیسبوک در چیست؟ جواب : صبر و فضای بسته آن

فیسبوک به عنوان یک شبکه اجتماعی بسیار ابتدایی و با فضایی بسته از هاروارد شروع به کار کرد، به تعداد انگشت شماری کالج و سپس به تمام دانشکده ها راه یافت و امروزه میبینیم به حد بسیار زیادی در زندگی تک تک شهروندان دنیای اینترنتی نفوذ پیدا کرده. رشد آهسته ابتدایی، توام با صبر، باعث شد در هر مرحله از پیشرفت به سرعت جلوی توده های بحرانی گرفته شود و مقدمات برای میزبانی از میلیون ها کاربر فراهم گردد.

۶ – توییتر و توصیه افراد برای دنبال کردن

twitter

برخی اوقات ترفندهای پیشرفت با نگاه به گذشته پدیدار می شوند اما برخی شرکت های تکنولوژی با توجه به مسائل واضح ترفندهایی برای پیشرفت می یابند. توییتر یکی از همین شرکت ها است. این شرکت با مشکل عجیبی روبرو بود؛ کاربر جدید بعد از ثبت نام در سایت هیچ ایده ای برای فعالیت نداشت، در نتیجه تعداد انگشت شماری تبدیل به کاربر فعال می شدند.

با ارسال ایمیل به کاربران غیر فعال و تبلیغات سعی به بازگرداندن کاربران و جذب نیروی جدید شد اما باز هم آن نتیجه دلخواه حاصل نشد. تا اینکه مدیران سایت متوجه شدند اگر به هر کاربر تازه وارد تنها ۱۰ نفر را برای دنبال کردن پیشنهاد کنند، درصد بسیار بالایی از آنها جزو کاربران ثابت سایت خواهند شد. در همین راستا توییتر دست به تغییر ظاهر و تجربه کاربری سایت زد و با ایجاد این سیستم پیشرفت بسیار خوبی را برای خود به ارمغان آورد.

۷ – Airbnb و پشتیبانی از Craigslist

airbnb

شاید شما هم با این ۲ سایت آشنایی نداشته باشید؛ Airbnb سایتی برای اجاره اتاق و محل اسکان برای مسافرت ها (با پشتیبانی بیش از ۳۴هزار شهر) است و Craigslist به نوعی یک مجله نیازمندی ها محسوب می شود و تبلیغات بسیاری در حوزه های مخلتف در آن قرار دارد. شما می توانید در صورت در اختیار داشتن فضایی برای اجاره دادن، در سایت Airbnb درج و جذب مشتری کنید. راه موفقیت بسیار سریع این سایت در امکان انتشار تبلیغات شما در Craigslist تنها با یک کلیک است.

این موضوع باعث شد نه تنها از نظر درآمدی برای کاربران منفعت داشته باشد، بلکه از همین طریق سایت Airbnb هم بیش از پیش محبوب و پربازدید شد.

۸ – پینترست و عضویت تنها با ثبت نام

pinterest

پینترست با ایده گرفتن از فیسبوک، فضای بسته ای را ایجاد کرد و ورود به این شبکه اجتماعی تصاویر را تنها با دعوت نامه مقدور کرد. هر کسی باید ابتدا درخواست دعوتنامه می کرد و منتظر دریافت آن در سریع ترین زمان ممکن می ماند.

به هر صورت این یک حقیقت است که ایجاد همهمه و شوق ابتدایی برای کاربران بسیار دلچسب است و پینترست نیز با همین تکنیک توانست به موفقیت دست پیدا کند.

۹ – اینستاگرام و ارسال تصاویر به دیگر شبکه های اجتماعی

instagram

اینستاگرام با فراهم کردن امکان ارسال ساده تصاویر به دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، تامبلر، فوراسکوئر و غیره خود را به سرعت در برابر دیدگان طیف وسیعی از کاربران قرار داد.

این یک امکان بسیار جذاب برای کاربران فیسبوک (و دیگر شبکه های اجتماعی) بود که ضمن ایجاد تصاویر و اعمال افکت های ساده، آن را به صفحه شخصی خود هم بفرستند. اما این موضوع برای اینستاگرام هم یک سود محسوب می شد. با این کار به نوعی با ارائه خدمات رایگان، تبلیغات رایگان هم دریافت کرد.


شاید از دور که به سیر پیشرفت اینگونه شرکت ها نگاه کنیم، به نظرمان بسیار عجیب و خارق العاده یا حتی جادویی باشد اما با کمی دقت در خواهیم یافت که راز پیشرفت آنها تنها در انتخاب استراتژی مناسب بوده. این موضوع برای کسب و کار شما هم صادق است . تنها با شناخت فرصت ها و نیاز بازار، خواهید توانست محصول یا شرکت خود را در کمترین زمان ممکن به بالاترین حد بازدهی برسانید.






نوع مطلب : کسب و کار آنلاین، آموزش کسب و کار الکترونیکی، اسرار موفقیت کسب و کار اینترنتی، نمونه های موفق کسب وکار اینترنتی، مشتری مداری، جذب مشتری در کسب و کار اینترنتی، رازهای موفقیت، 
برچسب ها : کسب مشتری در کسب و کار، کسب و کار آنلاین، آموزش کسب و کار الکترونیکی،
لینک های مرتبط :
یکشنبه 26 شهریور 1396 09:45 ب.ظ
WOW just what I was looking for. Came here by searching for How can you
heal an Achilles tendonitis fast?
سه شنبه 17 مرداد 1396 11:59 ق.ظ
Hi there colleagues, how is everything, and what you want to say concerning this piece of writing, in my view its actually remarkable designed for me.
یکشنبه 15 مرداد 1396 12:41 ق.ظ
Every weekend i used to pay a quick visit this site, because i
want enjoyment, since this this web page conations truly fastidious funny
information too.
دوشنبه 9 مرداد 1396 11:44 ب.ظ
Today, I went to the beach front with my kids. I found a sea shell and
gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her ear and screamed.
There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had
to tell someone!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
خبرهای فناوری
آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :