تبلیغات
آموزش کسب و کار اینترنتی و آنلاین و الکترونیکی-اسرار کسب و کار - پنج ایده بزرگ فروش در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک
 
آموزش کسب و کار اینترنتی و آنلاین و الکترونیکی-اسرار کسب و کار
کسب و کار اینترنتی و آنلاین در ایران،IranEcommerce، آموزش کسب و کار و الکترونیکی، learning eBusiness
درباره وبلاگ


کسب و کار اینترنتی(eCommerce) یا کسب و کار آنلاین تعریفی گسترده و عمیق از تجارت الکترونیکی(ebusiness) خواهد بود که نه تنها شامل خرید و فروش محصولات و خدمات می شود بلکه شامل ارائه خدمات به مشتریان، مشارکت شرکای کسب و کاری، آموزش الکترونیکی و مبادلات الکترونیکی می شود.بنا به تعریفی دیگر می توان کسب و کار اینترنتی را کاربرد اینترنت و دیگر فناوری های اطلاعاتی برای حمایت از تجارت و بهبود فرآیند کسب و کار است.
تجارت الکترونیکی(ebusiness) راه و روش جدید کسب و کار به صورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه های اینترنتی می باشد.در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و مخابراتی از جمله اینترنت صورت می گیرد.




مدیر وبلاگ : مجید یامی
کد جستجوی گوگل
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
لینکدین
نقشه سایت
نویسندگان
نظرسنجی
میزان رضایتمندی شما از مطالب وبلاگ ؟








برچسبها

فروش در شبکه های اجتماعی

 هدف اصلی و بلند مدت در شبکه های اجتماعی باید ایجاد روابط دو طرفه با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه باشد. از طریق ایجاد روابط موثق و قابل اعتبار به نیازهای مشتریان بالقوه خود پی می برید و آنها هم به همین ترتیب با شما آشنا شده و به شما اعتماد می کنند. این راه و روشی است که منجر به ایجاد رابطه بلند مدت و سود آور دو طرفه می شود.

همچنین گفته می شود که پس از ایجاد این رابطه دو سویه مبتنی بر اعتماد شما می توانید اقدام به فروش محصولات و خدمات خود از طریق این بستر نمائید که نمونه ای از کسب و کار اینترنتی و آنلاین می باشد. در این مطلب ۵ ایده فوق العاده برای فروش از این بستر ها را با شما به اشتراک گذاشته، توجه کنید که برخی از آنها بسیار زودتر از آنچه که تصور کنید منجر به فروش محصولات شما می شود.


۱- فروش با استفاده از تصاویر


بخوبی می دانیم که تصاویر بهترین ابزار موجود برای ایجاد تعامل در شبکه های اجتماعی می باشد.  ارائه راه کارهایی برای بالا بردن میزان فروش بدون ایجاد اجبار یا ترغیب بیش از حد اشاره کرده ام:

  • استفاده از کد های تخفیف: تصاویری جذابی را برای اعلام زمان یک تخفیف ویژه یا کد تخفیف تهیه کنید.
  • ویژگی های محصول: ویژگیهای محصول را در قالب تصاویر به مشتریان و بازدید کننده گان خود معرفی کنید و تنها با فهرست کردن آنها دست از کار نکشید.
  • استفاده از اینفوگرافیک ها: اطلاعات کاربردی در اختیار دنبال کننده گان خود قرار دهید و کاری کنید که برند شما همیشه در ذهن مخاطب شما حضور داشته باشد.
  • رقابت هایی با محوریت تصاویر: از یک تصویر مناسب برای تبلیغ و معرفی یک رقابت استفاده کنید یا اینکه از دنبال کننده گان در این شبکه های بخواهید تا عکس های تهیه شده خودشان را برای شما ارسال کنند.
  • استفاده از محتوای با کیفیت: انتشار محتوای مناسب بر روی شبکه پینترست به شما اجازه می دهد تا قیمت را خودتان را بر روی تصاویر محصولات معرفی کنید. نکته دیگر اینکه پینترست به دنبال کننده گان شما تغییر قیمت یا در نظر گرفته شدن تخفیف برای قیمت قبلی را اطلاع می دهد.
پنج ایده بزرگ فروش در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

پنج ایده بزرگ فروش در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

۲- توجه به فروش اجتماعی از طریق بستر اینستاگرام

زمانی که صحبت از فروش از طریق شبکه های اجتماعی می شود، احتمال اینکه شبکه اینستاگرام در ذهن شما تداعی نشود، خیلی کم است. اما آیا می دانید برخی از کسب و کارهای کوچک هستند که از این شبکه به عنوان اولین منبع درآمد خود استفاده می کنند؟ اینها راهکارهایی برای استفاده در این شبکه می باشد:

  • فروش تصاویر: اگر یک عکاس هستید، فروش تصاویر خود بطور مستقیم از طریق اینستاگرام را در نظر داشته باشید. پیش از این مواردی از فروش ۱۵۰۰۰ دلار تصویر در یک روز از طریق اینستاگرام هم اعلام شده است.
  • فروش لباس: توجه داشته باشید که نمونه های بسیار زیادی از فروش محصولات و لباس های دسته دوم بر شبکه اینستاگرام وجود دارد. برای یافتن این موارد می توانید از هشتگ #shopmyclothes استفاده کنید.
  • نمایش محصولات به منظور معرفی و اطلاع رسانی بیشتر: اگر دارای تعداد اندکی از دنبال کننده گان در این شبکه هستید، بهتر است از دیگر افراد اثر گذار که دارای دنبال کننده گان زیادی در این شبکه هستند برای معرفی یا اشتراک گذاری مطالب شما کمک بگیرید.

۳- استفاده از کلیپ های ویدئویی برای معرفی محصولات و خدمات خودتان

برای تهیه یک کلیپ ویدئویی کوتاه جهت انتشار در سطح شبکه های اجتماعی نیاز به داشتن به بودجه زیادی ندارید. این ویدئو می تواند تنها نمایش دهنده چگونگی استفاده از محصولات شما یا نشان دهنده ویژگی ها مزایای استفاده از آن باشد. همچنین این ویدئو می تواند به چگونگی رفع یکی از نیاز ها یا حل مشکلات آنها بپردازد که در این رابطه در ایده پنجم از این مطلب بیشتر توضیح داده شده است. این ویدئو همچنین می تواند دارای تم و موضوعی طنز آمیز داشته باشد تا از شانس بالاتری برای اشتراک گذاری بصورت ویروسی برخوردار شود.

۴- پینترست یک باید غیر قابل چشم پوشی برای کسب و کار های کالا محور می باشد

بر اساس اطلاعات آماری مختلف ۱۸% از کل تعاملات انجام شده در این شبکه اجتماعی از طرف برند ها می باشد و این در حالی است که ۸۲% باقی مانده از طرف عموم کاربران شکل می گیرد. این موضوع بدین معناست که بهینه سازی تصاویر و صفحات شما با استفاده از کلمات کلیدی بجای استفاده از کلید واژه های عمومی مانند “تصاویر محصولات من” دارای بالاترین ارزش و اهمیت می باشد. از آنجائیکه بیشترین میزان اشتراک گذاری در این فضا توسط کاربران همین شبکه انجام می پذیرد، توجه کنید که پیدا کردن تصاویر خود از طریق موتور جستجو را با استفاده از راهکار های زیر ساده نمائید:

  • از کلمات کلیدی توصیفی در زمان نام گذاری مجموعه تصاویر خود استفاده کنید.
  • در کنار هر تصویر قرار گرفته بر روی سایت خود از گزینه اشتراک گذاری آنها در شبکه پینترست استفاده کنید.
  • در این شبکه اقدام به ایجاد مجموعه ای از تصاویر کنید که هر مجموعه به خودی خود بجای نمایش محصولات شما به حل یک مشکل از کاربران شما اختصاص داشته باشد.

۵- ارائه دهنده کلیه محصولات و خدمات در یک حوزه خاص باشید

در حالیکه فروش مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی هم کارساز می باشد، اما ایجاد رابطه دو سویه بلند مدت در بالا بردن فروش شما در بلند مدت به مراتب اثرات بیشتری دارد. بهترین راه برای ایجاد این ارتباط ارائه کلیه محصولات و خدمات در یک حوزه خاص می باشد.

اجازه دهید فرض کنیم که شما ارائه دهنده دوربین و لوازم جانبی آن هستید. بجای اینکه از سایت و صفحات اجتماعی خود برای صحبت کردن و تبلیغ کردن مستمر محصولات خود استفاده کنید، سعی کنید ببینید چگونه می توانید تبدیل به منبعی دست اول برای عرضه اطلاعات به مشتریان خودتان شوید. این روش ممکن است بصورت ارائه اطلاعات در رابطه با چگونگی تمیز کردن و تعمیر دوربین شما، چگونگی تهیه یک پورتره یا راه اندازی یک کسب و کار تهیه و فروش عکس باشد.

توجه داشته باشید، زمانی که اطلاعات رایگان ارائه می کنید، در مشتری خود اعتماد ایجاد کرده اید و از این طریق زمانی که مشتریان شما خواهان خرید باشند، شما اولین کسب هستید که در ذهن آنها برق می زنید.





نوع مطلب : آموزش کسب و کار اینترنتی، کسب و کار آنلاین، کسب و کار اینترنتی و شبکه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی، 
برچسب ها : شبکه اجتماعی و تاثیر آن بر کسب و کار، شبکه اجتماعی و کسب و کاراینترنتی و آنلاین در ایران، فروش بیشتر محصولات،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


موضوعات
خبرهای فناوری
آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :