تبلیغات
آموزش کسب و کار اینترنتی و آنلاین و الکترونیکی-اسرار کسب و کار - بازاریابی اینترنتی با نگرش کسب و کار آنلاین در ایران
 
آموزش کسب و کار اینترنتی و آنلاین و الکترونیکی-اسرار کسب و کار
کسب و کار اینترنتی و آنلاین در ایران،IranEcommerce، آموزش کسب و کار و الکترونیکی، learning eBusiness
درباره وبلاگ


کسب و کار اینترنتی(eCommerce) یا کسب و کار آنلاین تعریفی گسترده و عمیق از تجارت الکترونیکی(ebusiness) خواهد بود که نه تنها شامل خرید و فروش محصولات و خدمات می شود بلکه شامل ارائه خدمات به مشتریان، مشارکت شرکای کسب و کاری، آموزش الکترونیکی و مبادلات الکترونیکی می شود.بنا به تعریفی دیگر می توان کسب و کار اینترنتی را کاربرد اینترنت و دیگر فناوری های اطلاعاتی برای حمایت از تجارت و بهبود فرآیند کسب و کار است.
تجارت الکترونیکی(ebusiness) راه و روش جدید کسب و کار به صورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه های اینترنتی می باشد.در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و مخابراتی از جمله اینترنت صورت می گیرد.




مدیر وبلاگ : مجید یامی
کد جستجوی گوگل
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
لینکدین
نقشه سایت
نویسندگان
نظرسنجی
میزان رضایتمندی شما از مطالب وبلاگ ؟








برچسبها

کسب و کار آنلاین در ایران

این روزها در مکان  و رسانه های مختلف  از قبیل روزنامه ، مجلات ، تلوزیون و ... عبارات تقریبا جدیدی به گوش می رسد. تجارت اینترنتی ، پول اینترنتی ، ارتباطات اینترنتی و یا بازاریابی اینترنتی بستر ها و ابزارهای تجارت در کسب و کار همیشه در حال دگرگونی است تا دسترسی به اطلاعات و مهمتر از آن ارتباطات آسان شود. در دنیای امروز با توجه به رشد و ضریب نفوذ استفاده کاربران از اینترنت و داشتن جهانی رو به تمامی الکترونیک شدن و با توجه به داشتن شغل های کاری فراوان و سهولت در ارتباطات و مدیریت ارتباط با مشتریان باید حقیقت دهکده جهانی و اینترنت را پذیرفت و با استفاده از این پدیده خارق العاده  به استقبال فروش و بازاریابی اینترنتی رفت.
در یک جمله بازاریابی اینترنتی یعنی تبلیغات ، فروش کالا و خدمات ، معرفی و یا هرگونه چنین فعالیت هایی که در دهکده جهانی ( اینترنت ) صورت بپذیرد را بازاریابی اینترنتی می گویند.
خوشبختانه سال های اخیر در کشور ایران با چشم پوشی از کیفیت های خوب یا بد،  فعالیت های اینترنتی بسیاری دیده شده و بسیاری از کسب و کار های ایرانی به این نتیجه رسیده اند  که به سمت تجارت اینترنتی حرکت کنند.
یکی از نکات مهم قبل از شروع تجارت اینترنتی تعریف درست از تجارت الکترونیک است.

تجارت الکترونیک چیست؟
تجارتی  که بر اثر خرید و فروش مبنی بر وب بوده و در تمامی ابعاد و فرآیندهای بازار بتوان با استفاده از اینترنت از آن استفاده کرد را تجار الکترونیک می گویند.
بطور کلی یکی از چالشهایی که بر سر راه توسعه تجارت الکترونیک در ایران  می توان نام برد نحوه پرداخت در اینترنت می‌باشد که باید از طریق کارت اعتباری انجام گیرد، البته خوشبختانه در حال حاضر یکی از روش های خرید اینترنتی استفاده از کارت های خود پرداز بانکهای عضو شتاب است.

چرا خرید اینترنتی در کشور ایران کمتر است؟
نباید فراموش کرد که خرید اینترنتی یک فرایند جدید در ایران به حساب می آید و ترویج فرهنگ خرید اینترنتی برای افرادی که تجربه استفاده از آن را نداشته اند کمی دشوار است. در یک نظرسنجی که در عموم کاربران اینترنتی در ایران گرفته شد بیش از 52٪ از کاربران ایرانی دلیل خرید نکردن از طریق اینترنت را عدم  اطمینان کافی از وب سایت ها می دانستند و بیش از 20٪ از این کاربران به دلیل عدم تجربه خرید اینترنتی و کمتر 8٪ دلایل خود همچون دشواری مراجعه به بانک جهت گرفت رمز دوم و و بیش از 13٪ سابقه تجربه تلخ از خرید اینترنتی می دانستند.

روش های مختلف بازاریابی اینترنتی
در بازاریابی اینترنتی روش های بسیار زیادی جهت معرفی کالا و خدمات و یا به اصطلاح بازاریابی اینترنتی وجود دارد که مهمترین و پر استفاده ترین آن ها روش های زیر می باشد
-    بازاریابی ایمیل ( Email Marketing )
بازاریابی از طریق پست الکترونیک یکی از مهمترین روش های ارتقاء در تجارت الکترونیک است .بازاریابی ایمیل یکی از ابزارهای بسیار قوی و منحصر به فرد با صرف کمترین هزینه و با بازدهی بالا است.بسیاری از شرکت های معتبر دنیا از این روش بصورت مهندسی شده استفاده می کنند.

-    بازاریابی موتورهای جستجو (    Search Engine Marketing )
هیچ کاربر اینترنتی را نمی شناسیم که با اینترنت کار کرده باشد ولی با موتورهای جستجو آشنا نباشد و یا از آنها استفاده نکرده باشد.یکی از بهترین روشهای مفید و کاربردی در بازاریابی اینترنتی بازاریابی از طریق موتورهای جستجو می باشد زیرا روش بازاریابی آن بصورت هدفمند می باشد.

-    بازاریابی وب سایت  ( Site Marketing )
نکته مهم در بازاریابی اینترنتی راه اندازی و طراحی وب سایت و اطلاع رسانی قوی از طریق وب سایت می باشد. امروزه کارشناسان معتقدند تنها محتوای خوب به همراه بروزرسانی سایت و ارتباط با مخاطبین از طریق وب سایت می تواند تجارت خود را در اینترنت رونق داد.
 
-    بازاریابی شبکه های اجتماعی ( Social Marketing )
بطور کلی شبکه های اجتماعی بر اساس ساختارهای اجتماعی ساخته شده و چند سالی است که کاربران اینترنتی را به خود جذب کرده یه طوری که هم اکنون تنها یک سایت شبکه اجتماعی بیش از 700 میلیون کاربر دارد و بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا به عنوان تبلیغات هدفمند از این وب سایت استفاده می کنند.

منبع : هلاکویی




نوع مطلب : اسرار کسب و کار اینترنتی، کسب و کار آنلاین، آموزش کسب و کار الکترونیکی، نقش شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک، شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، 
برچسب ها : بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی وب سایت، بازاریابی موتورهای جستجو، روش های مختلف بازاریابی اینترنتی، کسب و کار آنلاین در ایران،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


موضوعات
خبرهای فناوری
آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :