تبلیغات
آموزش کسب و کار اینترنتی و آنلاین و الکترونیکی-اسرار کسب و کار - روانشناسی رنگها در طراحی وب سایت
 
آموزش کسب و کار اینترنتی و آنلاین و الکترونیکی-اسرار کسب و کار
کسب و کار اینترنتی و آنلاین در ایران،IranEcommerce، آموزش کسب و کار و الکترونیکی، learning eBusiness
درباره وبلاگ


کسب و کار اینترنتی(eCommerce) یا کسب و کار آنلاین تعریفی گسترده و عمیق از تجارت الکترونیکی(ebusiness) خواهد بود که نه تنها شامل خرید و فروش محصولات و خدمات می شود بلکه شامل ارائه خدمات به مشتریان، مشارکت شرکای کسب و کاری، آموزش الکترونیکی و مبادلات الکترونیکی می شود.بنا به تعریفی دیگر می توان کسب و کار اینترنتی را کاربرد اینترنت و دیگر فناوری های اطلاعاتی برای حمایت از تجارت و بهبود فرآیند کسب و کار است.
تجارت الکترونیکی(ebusiness) راه و روش جدید کسب و کار به صورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه های اینترنتی می باشد.در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و مخابراتی از جمله اینترنت صورت می گیرد.




مدیر وبلاگ : مجید یامی
کد جستجوی گوگل
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
لینکدین
نقشه سایت
نویسندگان
نظرسنجی
میزان رضایتمندی شما از مطالب وبلاگ ؟








برچسبها

روانشناسی رنگ
یكی از اصول بسیار مهم و كلیدی در طراحی صفحات وب ، توجه به اصل رنگ بندی صفحات و استفاده از رنگ های مكمل و تركیبی مطلوبی است كه كاربران بتوانند بر اساس اصل سهولت و جذابیت صفحه ، به مشاهده مطالب آن بپردازند.

این كه چه رنگی متناسب سایت های وب است ، پرسشی است كه كارشناسان وب ، خیلی پاسخ جامع و كاملی برای ان ارایه نكرده اند و كم تر متخصصات طراحی وب به مسیله روان شناسی رنك ها در طراحی سایت ، توجه كرده اند.

اما به هر حال یك اصل كلی وجود دارد كه می گوید : در رنگ بندی یك صفحه ، باید به این موضوع توجه شود كه این رنگ قرار است در چه صفحه ای و با چه موضوعی به كار رود. یعنی اصل توجه به عملكرد و موضوعیت سایت ، در رنگ بندی مطالب مهم است . سایت های دولتی و به طور كل ، سایت هایی با بازدیدكننده بسیار بالا ، معمولا از رنك سفید برای زمینه صفحات و رنگ آبی برای لینك های صفحه و رنگ بنفش برای لینكهای مشاهده شده كه به عنوان default برنامه فرانت پیج نیز به كار می رود ، استفاده می كنند.
سایت هایی كه بیش تر جنبه شخصی دارند ، از رنگ های مكمل استفاده می كنند. مثلا رنگ سبز پر رنگ در كنار سرمه ای ، جذابیت خاصی به سایت هایی با موضوعیت بازرگانی می دهد . و یا در طراحی سایت های كودكان ، از رنگ های خیلی شاد استفاده می شود.

به هر حال توجه به كاركرد كد رنگ ها در طراحی صفحات وب از اهمیت مهمی برخوردار است . در ادام این مطلب ، فقط قصد یادآوری نوع روان شناسی هر رنگ درمخاطبان از دید روان شناسان داریم و فعلا در مورد این كه چه نوع رنگی برای چه سایتی مناسب است ، صحبت نمی كنیم. اگر چه این توضیحات ، خود نیز بیان گر استنتاجات خوبی هستند كه وب مسترها را در گرافیك سایت ، به خوبی هدایت می كند.

یك بهترین رنگ نداریم!

در مدیریت نوین یك اصل پذیرفته شده وجود دارد كه یك بهترین شیوه مدیریت در كار وجود ندارد. تركیب و هماهنگی و استقرار یك نظام در رنگ بندی صفحات وب نیز ، چنین رویكردی دارد. تجربه و نوع علاقه و هنر web designer هست كه سایتی را برای ما جذاب و سایتی دیگر را next می كنیم. نكاتی كه می بایست در زمان طراحی گرافیكی سایت در نظر داشته باشیم به شرح زیر هستند :

    اثر روان شناسی رنگ
    قابلیت خواندن متون صفحات سایت . مثل وبلاگ : (iranecommerce.mihanblog.com)
    رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بك گراند ، گرافیك ها ، لینك ها و متون ( مثل سایت http://www.HiGrade.ir )
    وجود تطبیق رنگی بین لوگوها و آرم های صفحات با رنگ بندی متون و مطالب به كار گرفته شده (مثل سایت http://www.karvarz.com )
    وجه به نوع مخاطب و بازدیدكننده بخش های مختلف سایت .

سایتی مانند یاهو ، كه روزانه میلیون ها مخاطب دارد و از صدها بخش متنوع تشكیل شده است ، برای هر بخش خود از یك چیدمان و رنگ بندی خاصی در طراحی صفحات اكتیو ، استفاده كرده است . مثلا بخش كودكان یاهو با بخش بازرگانی ان بسیار تفاوت دارد

۵ اصل مهم

لیست زیر مشخصه هایی از رنگ ها را كه هنگام طراحی باید مدنظر داشته باشید بیان میكند:

    رنگ ها اثر زیادی روی احساسات ما در ۹۰ ثانیه اول دیدن میگذارند.
    اثر رنگ میتواند بیننده را ترغیب به خرید یك جنس از شما كند.
    رنگ ها رفتار ما را در برابر یك موضوع فقط تشدید نمیكنند ، بلكه اثر خود را كاملا در رفتار ما نشان میدهند.
    اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف گوناگون است!
    هر رنگ به تنهایی یك پیام مخصوص به چشم بیننده میفرستد .به قول مك لوهان ، رسانه همان پیام است

روان شناسی رنگ ها

به طور كل ، رنگ ها دارای خصیصه های خاصی هستند كه در زیر به بخشی از این مولفه های موجود در رنگ ها اشاره شده است :

سفید :

اشاره دارد به صداقت ، پاكیزگی ، صمیمیت ، ملایمت و معاصر بود ن چیزی . سفید بهترین رنگ برای بك گراند های وب است . در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است .

سیاه :

اشاره دارد به ظرافت ، قدرت ، دلیری ، شهامت ، فریبندگی ، شیطان ، مهارت و باستان . مشكی برای رنگ متن روی یك پس زمینه روشن ایده آل است. این رنگ بعنوان رنگ پس زمینه چشم را خسته میكند .

قرمز :

توانایی ، هیجان ، احساسات شدید ، سرعت ، خطر و تهاجم . این رنگ از بیننده توجه به خود را طلب میكند . در تجارت بمعنی وام و بدهی است . این رنگ شدید ترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع میكند .

آبی :

امنیت ، اعتماد ، مسیولیت پذیری ، سرما ، ایمان ، وفاداری ، وابستگی وجاه و جلال . آبی دومین رنگ عوام پسند است . در تجارت بمعنای ضمانت مالی است .

سبز :

تندرستی ، فراوانی ، حاصلخیزی ، آزادی ، شفا و بهبودی ، طبیعت ، پیشرفت ، حسادت و خونسردی . در تجارت بیانگر مقام و ثروت است. این رنگ در چشم ها راحت تر از همه دیده میشود .

قهوه ای :

تاثیر گذاری ، متانت ، توانگری مالی و كمك كننده بودن . قهوه ای رنگ كره خاكی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است .

خاكستری :

صمیمیت زیاد ، اعتبار و نفوذ و عملی بودن . در تجارت بمعنای سنت گرایی است .

صورتی :

ملایمت ، شیرینی ، ظرافت و زنانگی ، خوب بودن ، بی گناهی و پرورش كودك .

بنفش :

وقار ، معنویت ، شاهانه بودن ، عیش و نعمت ، دارایی ، اعتبار و نفوذ ، سوگواری و مهارت . در تجارت بزرگ نشان دادن است . بنفش طرفداری از سبك های هنرمندانه است.

نارنجی :

سرزندگی و شوخی ، لذت و خوشگذرانی ، تعادل گرمایی ، تشویق كردن ، چالاكی و نیرو ، تحمل و بلند همتی.

زرد :

نور خورشید ، گرمی ، خوشی ، نامردی ، ترسویی و حسادت . در تجارت درخواست از نوع روشنفكرانه است و برای تاكید نیز خوب است . زرد باعث افزایش تمركز شده ، سوخت و ساز را زیاد میكند و سخت ترین رنگ برای چشم هاست .

طلایی :

نشانگر گران بودن و پرستیژ است .

نقره ای :

سرما ، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ است .

پس وقتی میخواهید رنگی انتخاب كنید باید درباره بازار نهایی كار خود باندیشید . چه احساساتی را میخواهید برانگیخته كنید ؟ اول كمی درباره چشم انداز احساسی هدفتان فكر كنید و نیز پیامی كه از راه دید میخواهید منتقل كنید .

بعد رنگ خود را انتخاب كنید ! توجه داشته باشید كه گرافیك صفحات وب ، امروزه نقش زیادی را در ارایه دكترین رفتار سازمانی الكترونیكی مراكز رسانه ای غرب به مخاطبان در اختیار دارند و LOGO ، BANNER ، TIZER ها ، فوق العاده در تحكیم مفاهیم به مخاطبان وبی موثر هستند.




نوع مطلب : اسرار کسب و کار اینترنتی، روانشناسی رنگ در طراحی سایت، SEO- سئو، 
برچسب ها : روانشناسی رنگ، روانشناسی در طراحی سایت، روانشناسی سایت کسب و کار اینترنتی،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


موضوعات
خبرهای فناوری
آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :