تبلیغات
آموزش کسب و کار اینترنتی و آنلاین و الکترونیکی-اسرار کسب و کار - بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابان در سال 2015
 
آموزش کسب و کار اینترنتی و آنلاین و الکترونیکی-اسرار کسب و کار
کسب و کار اینترنتی و آنلاین در ایران،IranEcommerce، آموزش کسب و کار و الکترونیکی، learning eBusiness
درباره وبلاگ


کسب و کار اینترنتی(eCommerce) یا کسب و کار آنلاین تعریفی گسترده و عمیق از تجارت الکترونیکی(ebusiness) خواهد بود که نه تنها شامل خرید و فروش محصولات و خدمات می شود بلکه شامل ارائه خدمات به مشتریان، مشارکت شرکای کسب و کاری، آموزش الکترونیکی و مبادلات الکترونیکی می شود.بنا به تعریفی دیگر می توان کسب و کار اینترنتی را کاربرد اینترنت و دیگر فناوری های اطلاعاتی برای حمایت از تجارت و بهبود فرآیند کسب و کار است.
تجارت الکترونیکی(ebusiness) راه و روش جدید کسب و کار به صورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه های اینترنتی می باشد.در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و مخابراتی از جمله اینترنت صورت می گیرد.




مدیر وبلاگ : مجید یامی
کد جستجوی گوگل
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
لینکدین
نقشه سایت
نویسندگان
نظرسنجی
میزان رضایتمندی شما از مطالب وبلاگ ؟








برچسبها


بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابان در سال 2015

شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین و حیاتی ترین بخش های طرح بازاریابی یک شرکت امروزی می باشد ( و اگر نیست، حتما باید گنجانده شود، چرا که ضرر حاصل از نبود آن قابل جبران کردن نیست).

بازاریابان با سابقه و البته مطلع و آگاه – مانند شما دوست عزیز من – هم از این موضوع کاملا اطلاع دارند. اما مشکل اصلی در اینجاست که تعداد این شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است – و همچنان شبکه های زیادی هم در حال توسعه و شکل گرفتن هستند – که در نتیجه تعیین اینکه کدام یک از اینها برای سرمایه گذاری بهتر است را به کاری دشوار تبدیل می کند. همچنین به دلیل تعدد این شبکه ها آزمودن هر یک برای شرکتی که از بودجه محدودی برای بازاریابی خودش برخوردار است ممکن نمی باشد.

در ادامه به گزارشی اشاره می کنم که اخیرا توسط یکی از مراجع تحقیقاتی معتبر در حوزه بازاریابی اجتماعی بنام Social Media Examiner منتشر شده است. این گزارش بخوبی توضیح می دهد که بازاریابان در کدام یک از شبکه ها باید سرمایه گذاری داشته باشند و مهمتر از همه اینکه دلیل این اهمیت چیست، که اطلاعاتی هم در رابطه با آن ارائه شده است.

 

social-marketing-ss-1920-800x450

 

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

استفاده از این شبکه ها به چه صورتی است؟ و چه تاثیری بر نتیجه فعالیت بازاریابی ما دارد؟ SME برای پاسخ دادن به این سوال با 3700 بازاریاب مصاحبه کرده است تا در نتیجه متوجه شود که این افراد چگونه از بازاریابی در شبکه های اجتماعی بهره برده و برای ترویج کسب و کار خود از آن استفاده می کنند.

90% از این افراد تاثیر گذاری مثبت بازاریابی در این شبکه ها بر روی کسب و کار خودشان را تائید کرده اند. دومین تاثیر مهم از نظر آنها افزایش ترافیک بوده که 77% از افراد مورد مصاحبه آن را تائید کرده اند. در این بین 69% افراد هم اعلام کرده اند که همچنین از این شبکه ها جهت افزایش تعداد طرفداران و میزان آگاهی مخاطبین از برند خودشان استفاده می کنند.

benefits

 

 

نکته جالب در این رابطه اینست که در گزارش مشابهی که در این رابطه در سال 2014 منتشر شده بود، این سه مزیت به همین ترتیب در صدر اهمیت بودند، فقط با این تفاوت که هر یک در سال جاری نسبت به سال گذشته افتی یک درصدی را نشان داده اند، ولی میزان فروش نسبت به سال گذشته با افزایشی 1% مواجه بوده است.

 

شبکه هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند

در مقایسه با سال گذشته، فیسبوک با کاهش یک درصدی از 94% به 93% رسیده است، اما همچنان در صدر جدول پر کاربرد ترین شبکه ها برای امر بازاریابی قرار دارد و این در حالی است شبکه توئیتر از 83% کاربری به 79% در سال جاری رسیده است.

در این بین گوگل پلاس نسبت به سال گذشته با رشدی 2% در جایگاه چهارم قرار دارد و شبکه تصویر محور اینستاگرام که اخیرا در ایران هم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده است به نسبت سال 2014 از 28% به 36% رسیده است، به این معنا که 36% شرکت کننده گان در این تحقیق برای فعالیت های خود از این شبکه استفاده می کنند.

 

commonly-used

 

مهمترین زیر ساخت اجتماعی برای بازاریابان

در یکی از سوالات این تحقیق از شرکت کننده گان پرسیده شده بود که از بین شبکه های مختلف تنها یک شبکه تاثیر گذار در فعالیت بازاریابی شرکت خود را نام ببرند که نتایج آن در ادامه قابل مشاهده است:

52% شبکه فیسبوک را انتخاب کردند (افت نسبت به 54% سال 2014)

21% شبکه لینکداین را انتخاب کردند (افزایش نسبت به 17% در سال 2014)

12% شبکه توئیتر را انتخاب کردند (1% افزایش نسبت به سال 2014)

4% شبکه یوتیوپ را انتخاب کردند (1% افزایش نسبت به سال 2014)

most-imprtant-social

 

شبکه هایی که بازاریابان خواهان کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها هستند

در سوالی از بازاریابان پرسیده شده بود که در رابطه با کدام یک از شبکه های اجتماعی خواهان کسب اطلاعات بیشتر هستند. در پاسخ به این سوال شبکه فیسبوک بالاترین علاقمندی را از آن خود کرد و به نسبت سال گذشته شبکه گوگل پلاس را پشت سر گذاشت. همچنین شبکه لینکداین هم دارای بالاترین رشد نسبت به سال گذشته در بین شبکه های دیگر بوده که با توجه به ویژگی های جدیدی که به این شبکه اضافه شده است، جای تعجبی هم ندارد.

 

learn-more-about

 

انواع مرسوم محتوا که منتشر می شوند

هر چند اینکه چه شبکه ای را برای فعالیت های خود انتخاب کنید از اهمیت زیادی برخوردار است، اما نوع محتوای انتشار یافته از طرف شما هم اگر نگوییم از بالاترین میزان اهمیت برخوردار است، اما باید بگوئیم که از نکات بسیار مهم در این بین می باشد. در تصویر زیر معمول ترین نوع محتوایی را که اغلب بازاریابان برای فعالیت خود کاربردی و مفید می یابند نشان داده شده است:

vis-blogging

 

همانطور که می بینید به ترتیب محتوای تصویری 71%، متنی 70%، ویدئو 57% و در آخر صوتی 10% از بالاترین اهمیت برخوردار می باشند.

در پایان پیشنهاد می کنم دوستانی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می باشند گزارش کامل این تحقیق را از اینجا دانلود و مطالعه کنند.

امسال بیشترین تلاش خود را برای تاثیر گذاری در محیط های اجتماعی از قبیل فیسبوک، لینکداین، توئیتر و . . . داشته باشید.





نوع مطلب : کسب و کار اینترنتی و شبکه های اجتماعی، نقش شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک، شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، 
برچسب ها : شبکه های اجتماعی مهم، شبکه اجتماعی و بازاریابی اینترنتی، شبکه اجتماعی 2015،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


موضوعات
خبرهای فناوری
آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :