آموزش کسب و کار اینترنتی و آنلاین و الکترونیکی-اسرار کسب و کار
کسب و کار اینترنتی و آنلاین در ایران،IranEcommerce، آموزش کسب و کار و الکترونیکی، learning eBusiness
درباره وبلاگ


کسب و کار اینترنتی(eCommerce) یا کسب و کار آنلاین تعریفی گسترده و عمیق از تجارت الکترونیکی(ebusiness) خواهد بود که نه تنها شامل خرید و فروش محصولات و خدمات می شود بلکه شامل ارائه خدمات به مشتریان، مشارکت شرکای کسب و کاری، آموزش الکترونیکی و مبادلات الکترونیکی می شود.بنا به تعریفی دیگر می توان کسب و کار اینترنتی را کاربرد اینترنت و دیگر فناوری های اطلاعاتی برای حمایت از تجارت و بهبود فرآیند کسب و کار است.
تجارت الکترونیکی(ebusiness) راه و روش جدید کسب و کار به صورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه های اینترنتی می باشد.در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و مخابراتی از جمله اینترنت صورت می گیرد.




مدیر وبلاگ : مجید یامی
کد جستجوی گوگل
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
لینکدین
نقشه سایت
نویسندگان
نظرسنجی
میزان رضایتمندی شما از مطالب وبلاگ ؟








برچسبها
دوشنبه 30 آذر 1394 :: نویسنده : مجید یامی


هوش تجاری (BI)

مقدمه

خورشید خدمات بانکی، مالی و بیمه ای در ایران از افق عبور نموده و آماده طلوعی درخشان و آغاز یک روز خوب است. با این حال این روز آفتابی همواره از جانب ابرهای تغییر و تحولات، پیروی از مقررات، جهانی شدن، ارتقا درک و انتظارات مشتریان، گسترش وسیع منطقه ای، جریانهای سیاسی-اقتصادی و نیاز به نظارت بر بهره¬وری نیروی انسانی تیره می گردد.

چالش حفظ مزیت رقابتی در برابر کلیه عوامل فوق باعث شده تا دستیابی به اطلاعات جامع، دقیق و یکپارچه سازمانی برای مدیران در کلیه سطوح امری حیاتی باشد.

امروزه از مدیران موسسات مالی انتظار می رود تا از اطلاعات صحیح و بروز جهت افزایش رضایت و تعامل با مشتری بهره گیرند. مدیریت باید ثابت کند که فرایند حفظ و نگهداری مشتریان، شناخت نیازمندیهای طبقات مختلف آنها و به طور کلی جریانات کار در زمینه های مختلف را در کنترل خود دارد.

با گسترش موفق راهکارهای هوش تجاری یا BI (Business Intelligence) می توان خط سیر کلیه فرایندها را مشخص و تمامی سطوح سازمانی را دارای ظرفیتی منحصر به فرد نمود.

یک محیط کارای هوش تجاری (Business Intelligence) می تواند مدیران و تحلیلگران را با استفاده از داشبوردهای تحلیلی و ابزارهای بصری ساده و بسیار کارا، از پیچیدگیهای تکنولوژیک دور نگه دارد و تمرکز آنها را به جای پیچیدگیهای ابزار به تحلیل عمیق اطلاعات منعطف سازد.



مقدمه

خورشید خدمات بانکی، مالی و بیمه ای در ایران از افق عبور نموده و آماده طلوعی درخشان و آغاز یک روز خوب است. با این حال این روز آفتابی همواره از جانب ابرهای تغییر و تحولات، پیروی از مقررات، جهانی شدن، ارتقا درک و انتظارات مشتریان، گسترش وسیع منطقه ای، جریانهای سیاسی-اقتصادی و نیاز به نظارت بر بهره¬وری نیروی انسانی تیره می گردد.

چالش حفظ مزیت رقابتی در برابر کلیه عوامل فوق باعث شده تا دستیابی به اطلاعات جامع، دقیق و یکپارچه سازمانی برای مدیران در کلیه سطوح امری حیاتی باشد.

امروزه از مدیران موسسات مالی انتظار می رود تا از اطلاعات صحیح و بروز جهت افزایش رضایت و تعامل با مشتری بهره گیرند. مدیریت باید ثابت کند که فرایند حفظ و نگهداری مشتریان، شناخت نیازمندیهای طبقات مختلف آنها و به طور کلی جریانات کار در زمینه های مختلف را در کنترل خود دارد.

با گسترش موفق راهکارهای هوش تجاری یا BI (Business Intelligence) می توان خط سیر کلیه فرایندها را مشخص و تمامی سطوح سازمانی را دارای ظرفیتی منحصر به فرد نمود.

یک محیط کارای هوش تجاری (Business Intelligence) می تواند مدیران و تحلیلگران را با استفاده از داشبوردهای تحلیلی و ابزارهای بصری ساده و بسیار کارا، از پیچیدگیهای تکنولوژیک دور نگه دارد و تمرکز آنها را به جای پیچیدگیهای ابزار به تحلیل عمیق اطلاعات منعطف سازد.

هوش تجاری؛ مفهوم و تعریف

امروزه تمامی سازمان ها با حجم گسترده ای از داده و اطلاعات روبرو هستند و کلید موفقیت تجاری در این عصر استفاده صحیح از داده ها جهت اخذ تصمیماتی بهتر، سریعتر و بدون نقص می باشد. سازمانها برای رسیدن به این هدف نیازمند ابزارهای قوی و کارآمدی هستند تا بتوانند وظایف تحلیل، تصمیم سازی، تدوین استراتژی و پیش بینی را مکانیزه و اتوماتیک نمایند.

هوش تجاری مجموعه‌ای از مهارتها، فناوریها و سیستم‌های كاربردی است كه برای جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، تحلیل و ایجاد دسترسی كارآمد به انباره‌های داده جهت كمك به سازمان‌ها برای درک مناسبتر از زمینه کسب و کار و نیز تصمیم‌گیری به موقع و صحیح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدفBI گردآوری، پردازش و تحلیل حجم وسیعی از داده ها از سیستمهای درون سازمانی و منابع برون سازمانی و در نهایت تبدیل حجم داده به ارزش تجاری موثر در تصمیم سازی از طریق ایجاد بستر گزارشات هوشمند تحلیلی است.



هوش تجاری؛ کاربردهای عمومی

هوش تجاری، مدیران را برای تصمیم‌ سازی و تصمیم‌گیری در مورد همه عوامل موثر بر موفقیت سازمان توانمند می‌سازد. در واقع هدف اصلی راه حلهای هوش تجاری کمک به سازمان‌ها در جهت بهبود کارایی عملکرد و ارتقا مزیت رقابتی در بازار می باشد.

در یك نگاه کلی، سازمان‌ها بنا به دلایل زیر نیاز به استقرار و بکارگیری هوش تجاری دارند:

  • انجام تجزیه و تحلیل در جهت کمک به تصمیم سازی و تصمیم گیری بهتر
  • پیش بینی رفتار مشتریان و تقاضای بازار مبتنی بر تحلیل اصولی روندها و الگوها
  • پیشبرد اهداف اساسی سازمان مانند كاهش هزینه ها، بهبود بهره وری، توسعه محصول، توسعه خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان، افزایش درآمدها و غیره
  • ارائه اطلاعات تحلیلی در قالب داشبوردهای گرافیکی که به نسبت گزارشات متنی از کارایی و اثربخشی مضاعفی برخوردار است
  • انجام تحلیلهای چندبعدی روی شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) سازمان

هوش تجاری در صنعت بانکداری

برای بسیاری از بانک ها به عنوان موسسات مالی بسیار بزرگ، مدیریت موثر مشتریان در سطح شعب عامل حیاتی برای موفقیت است. برنامه ریزی برای جذب سپرده از مشتریان و کسب و کارهای کوچک، بودجه لازم برای اعطای تسهیلات که باعث کسب منفعت برای بانک می شود را به همراه خواهد داشت. از این رو جلب مشتریان مناسب، ارائه محصولات و خدمات مناسب به آنان و حفظ و نگهداری مشتریان در یک رابطه سودآور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و تاثیر مثبت خود را در همه ابعاد بانک نمایان می سازد.

به برخی از کاربردهای استفاده از BI در صنعت بانکداری در زیر اشاره می شود:

  • تحلیل و رتبه بندی شعب بر اساس کارایی عملکرد (سطح سود و زیان)
  • مدیریت اعتبارات و سیستمهای هوشمند هشدار در مواقع عدم کفایت اعتبار
  • محاسبه درآمد و زیان وام ها بر اساس سطح و میزان حسابها
  • طبقه بندی مشتریان (Segmentation) با هدف شناسایی مشتریان پر سود و کم سود
  • گزارشگیری و تحلیل به تفکیک نوع حساب، طبقه مشتری، شعبه، نوع خدمات، زمان و ...
  • تحلیل ریزش مشتریان (Churn Analysis) به تفکیک طبقه مشتری
  • افزایش فروش برای مشتریان پر سود و کاهش هزینه ها برای مشتریان کم سود
  • بهبود ارائه خدمات و پشتیبانی به مشتریان و در نتیجه افزایش وفاداری مشتریان
  • شناسایی رفتار معاملات شامل رفتار مشتری، الگوی پرداخت و معاملات
  • حذف بار ترافیکی گزارش های تحلیلی از روی سیستم های عملیاتی بانک
  • افزایش سرعت در تحلیل‌ها و گزارشات و در نتیجه تسریع در فرایند تصمیم
  • تجهیز مدیران شعب به ابزار تحلیلی برای پیمایش در کلیه داده ها از بیرونی ترین سطح به سطوح درونی ((drill-down
  • فراهم کردن بستر تحلیلی-نظارتی بر هزینه های مربوط به شعب
  • بررسی اعتبارات اسنادی جهت کاهش اتلاف اعتبار
  • داده کاوی و کشف روندهای پنهان در داده ها
  • پیگیری سوء استفاده های مالی و كشف و ردیابی كلاهبرداری و تقلب و پولشویی

هوش تجاری در صنعت بیمه

وضعیت اقتصادی کنونی و چرخش بازار به راهکارهای مشتری محور، حرکت و رفتار بازار را تغییر داده است. دیگر زمانه راهکارهای محصولگرا که در 50 سال اخیر مد نظر شرکتهای بیمه ای بوده به پایان رسیده و مشتریان انتظارات متفاوت و متنوعی را به شرکتهای بیمه ای اعلام می دارند. در ضمن طی سالهای اخیر و با ورود شرکتهای بیمه ای خصوصی و موسسات اراده دهنده خدمات مالی، بازار از شرایط به نسبت انحصاری خود خارج شده و رقابت شدیدی بین شرکتهای بیمه در جذب مشتریان جدید و ارائه محصولات و خدمات نوین بوجود آمده است.

شرکتهای بیمه ای داده های حجیمی را از بیمه گزاران، بیمه نامه ها و خسارات در بانکهای اطلاعاتی مربوطه همچون بیمه های اتومبیل، عمر، درمان، مسوولیت و ... نگهداری می کنند. البته اغلب این داده ها صرفاً در بانک اطلاعاتی و در اختیار کارکنان همان واحد بیمه ای قرار دارد و یکپارچه سازی داده های سازمان برای تحلیل و تصمیم به کابوسی برای تیم IT بدل می شود. بدون راه حلهای BI، فرایند محدود به بازیابی داده ها از چندین بانک اطلاعاتی و انتقال اطلاعات به نرم افزارهای صفحه گسترده و با هدف محاسبه شاخصهای موثر در تصمیم می شود. این راهکار دو اشکال عمده دارد: 1) زمان و منابع زیادی که برای این کار هدر می رود 2) محدودیتهای ذاتی انسان در عدم توانایی پاکسازی حجم وسیعی از داده ها و در نتیجه ریسک بالا در تصمیمات

راه حلهای BI نقش مهمی را در همه ابعاد زنجیره ارزشهای بیمه ای بازی می کند. برخی از کاربردهای BI در صنعت بیمه عبارتند از:

  • شناسایی مشتریان بالقوه برای فعالیتهای بازاریابی بیمه ای
  • مدیریت بهتر شعب و نمایندگی ها
  • مدیریت ادعاهای خسارت و کمک در شناسایی فریبکاریها و تخمین خسارات
  • مدیریت مشتریان و ارائه محصولات بیمه ای متناسب با هر طبقه از مشتریان
  • تحلیل سودآوری و کارایی محصولات
  • تحلیل طرحهای مختلف بیمه ای و مدیریت سود و زیان
  • تحلیل آکچوری و مدیریت ریسک

خدمات قابل ارائه

واحد راه حلهای هوش تجاری (BI) شرکت عصر دانش افزار بهترین راهکارهای هوش تجاری را در حوزه بانکی، بیمه ای و بازار سرمایه به فراخور نیازها و اهداف استراتژیک سازمان ها برای برنامه ریزی شعب، تجزیه و تحلیل و گزارشگیری در بخش مدیریت مشتریان، برنامه ریزی خدمات و محصولات و ... ارائه می دهد. خدمات قابل ارائه این شرکت در بخشهای زیر طبقه بندی می گردد:

  • مطالعات امكان‌سنجی جهت استقرار راه حلهای BI در سازمان
  • مطالعات سازمانی در شناسایی و تدوین شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI)
  • مشاوره و اجرای پروژه های طراحی و استقرار راه حلهای BI
  • آموزش تخصصی و استاندارد ابزارها و تکنولوژیهای Oracle در حوزه BI
  • تامین لیسانس و پشتیبانی تخصصی نرم افزارهای BI
  • ارائه راه حل های كارآمد در بكارگیری داده‌کاوی جهت تحلیل داده‌ها

کلیه راه حلهای قابل ارائه از جانب شرکت عصر دانش افزار مبتنی بر تکنولوژیهای Oracle و با استفاده از ابزارهای زیر می باشد:

  • Oracle BI Suite Enterprise Edition
  • Oracle Warehouse Builder
  • Oracle Data Integrator
  • Oracle Database
  • Oracle Fusion Middleware (WebLogic)

چرا راه حل هوش تجاری Oracle؟

شرکت عصر دانش افزار با تکیه بر تجارب موفق و ارزنده گذشته در بکارگیری از ابزارها و تکنولوژیهای Oracle در پروژه های متعدد نرم افزاری و نیز دارا بودن نمایندگی رسمی کمپانی Oracle در خارج از کشور و همچنین نیروی انسانی مجرب و کارآزموده و دارای مدارک معتبر بین المللی Oracle، در طراحی و پیاده سازی راهکارهای هوش تجاری از ابزارها و تکنولوژیهای Oracle بهره می برد.

نمایندگی Oracle شرکت عصر دانش افزار دسترسی به امکانات ویژه ای را در اختیار این شرکت قرار داده تا بتواند با خدمات رسانی مناسب برای مشتریان، ارائه یک سرویس خوب، منسجم و بدون وقفه را در جهت پشتیبانی، Licensing و ... تضمین نماید. کارشناسان مجرب شرکت عصر دانش افزار با ارائه خدمات پس از فروش محصولات، سایتهای Oracle تحت پوشش این شرکت را 7x24 فعال نگه می دارند.

این در حالیست که به تایید سازمانهای معتبر بین المللی همچون Gartner، کمپانیOracle ارائه دهنده جامعترین و قدرتمندترین ابزارها در رده تکنولوژی BI در سراسر دنیا می باشد. در حال حاضر بیشتر بانکهای تجاری، شرکتهای بیمه ای و موسسات مالی برتر دنیا از تکنولوژیهای هوش تجاری Oracle استفاده می نمایند.


نمونه بانک ها




نمونه شرکت های بیمه






نوع مطلب : BI - هوش تجاری، 
برچسب ها : هوش تجاری، BI،
لینک های مرتبط :


موضوعات
خبرهای فناوری
آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic